Unaloműzés

Várjuk minden olyan beküldéseiteket a netavision@gmail.com címre, melyek az unalom elleni hasznos elfoglaltságot tud nyújtani, vagy épp kihívás elé állítja az elménket.

Ne maradj le!

2010.11.04. 10:00 Felcser

Csütörtöki rejtvény: Áramszünet Mackóéknál

Igazmondó Mackóéknál áramszünet van. A család - Mackó papa, Mackó mama és Mackó Lackó - éppen megéhezett, szerencsére lent a pincében még maradt a télire félretett mézből 10 csuporral. Lement hát először Mackó papa, a sötét pincében kitapogatott néhány mézesbödönt, megtömte a hasát. majd visszament. Így tett Mackó mama és Mackó Lackó is. Minden szokás szerint történt: jól nevelt mackó módjára, ha valamelyikük megkezdett egy csuprot, akkor azt az utolsó cseppig ki is ürítette, és mindenki jóllakottan tért vissza. Tudják még egymásról, hogy Mackó papa ette a legtöbb mézet, Mackó mama kevesebbet evett, mint Mackó papa, de többet, mint Mackó Lackó.
Egyszer csak beállít a Mackó családhoz Mackó nagybácsi:
- Jaj, elfogyott a mézem, Mackó papa, nektek van még?
- Nem tudom - felelte Mackó papa. - Mackó mama, te talán tudod?
- Én sem tudom. És te, Mackó Lackó?
- Én sem tudom.
- Én már tudom - mosolygott Mackó papa.
Honnan tudta? És mi is tudjuk?

 

Múltheti relytvény Hűtlen feleségek megoldása:

Hűtlen feleségek
Biztos, hogy van a faluban legalább egy hűtlen feleség. Ha én egy hűtlenről sem tudok, akkor az én feleségem hűtlen, és el kell vinnem a templomba. Ha én egy hűtlenről tudok, akkor még nem biztos, hogy tényleg csak egy van. Ha azonban hétfőn nincs senki a templomban, akkor mindenki tudott legalább egyről, azaz minimum két hűtlen van. Mivel én pontosan egyről tudok, ezért az én feleségem a másik hűtlen, és kedden délben ott lesz a templom lépcsőjén. Ha én két hűtlenről tudok, akkor kedden sem vihetem el, mivel lehet, hogy tényleg csak két hűtlen van. Ha azonban kedden délben sincs ott senki, akkor mindenki tudott legalább kettő hűtlenről, azaz minimum három hűtlen feleség van. Mivel én pontosan kettőről tudok, ezért az én feleségem a harmadik hűtlen, és szerdán délben ott lesz a templomban mind a három. Ha én három hűtlenről tudok, akkor szerdán sem vihetem oda, mivel lehet, hogy tényleg csak három hűtlen van. Ha azonban szerdán délben sincsen ott senki, akkor mindenki tudott legalább háromról, azaz minimum négy hűtlen van. Mivel én pontosan háromról tudok, ezért az én feleségem hűtlen, és csütörtök délben ott lesz a templomban. Ezzel el is értünk a megoldáshoz. A négy feleség csütörtökre kerül a templomba, mivel minden ember ugyanígy gondolkodik a faluban. A gondolatmenetet akármeddig lehetne folytatni, tehát péntek délben mar ötnek kellene lennie stb.

 

Szólj hozzá!

Címkék: logika


A bejegyzés trackback címe:

https://unalomuzes.blog.hu/api/trackback/id/tr562425262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása